Naam:
Foto’s:
121
Video’s:

Over ons

Ik ben Si Yu en ben 10 jaar oud. Ik zit in groep 7 van de basisschool de Driemaster Voorburg en ik ben geadopteerd in China. We gaan naar China om mijn land te zien. En om mijn kindertehuis te zien. Ik vind het spannend om naar China te gaan maar ik vind het ook leuk om naar China te gaan.😄. En ik hou van China. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Ik ga met mijn papa en mama. En mijn hond gaat bij oma en opa logeren.

Over onze reis

Het is bijna zover, we moeten beiden nog 1 dag werken en Si Yu moet nog 3 dagen naar school. Dan zijn we eindelijk vrij. De voorbereidingen zijn al erg lang bezig, reis plannen, wijzigen, kindertehuis vragen, inzamelactie regelen voor Si Yu ( waarvoor iedereen mega bedankt wordt voor de bijdrage), paspoorten, visa en noem maar op. Nee, we gaan geen jaar op reis maar dat lijkt soms wel zo. We willen misschien ook te veel regelen, niets aan het toeval overlaten, maar het is oke zo voor ons.

De koffers staan klaar, bijna gepakt. Een gezonde spanning komt over ons heen, nog heel even en we gaan terug naar het land wat onze droom heeft doen uitkomen. Het land van onze dochter Si Yu, haar geboortegrond.

Vrijdagochtend starten we met een treinreis naar Schiphol waar we 09.45 uur met vlucht LX0725 onze reis starten, de vlucht naar Zurich en vervolgens vanuit daar vliegen we in bijna 12 uur naar Shang Hai waar onze China reis echt start, Hier zijn we straks onderdeel van 1 van de grootste steden ter wereld met een geschat inwonertal van 24 miljoen (2013). Een echte metropool dus. Hier blijven we 2,5 dag.

Van hieruit reizen we per trein naar Huangshan Mountain (de gele bergen en de inspiratie voor de film Avatar). Daar nemen we de kabelbaan naar ons hotel boven op de berg waar we hopelijk 1 van de mooiste zonsopkomsten gaan meemaken.

De volgende dag vertrekken we naar Hefei ,合肥合肥 ,de plaats waar wij in januari 2010 papa en mama geworden zijn van het mooiste en liefste meisje die we kennen, Si Yu Yasmin Zhao.  Hefei (4,5 mil, 2004) is tevens de hoofdstad van de provincie Anhui, 安徽省​ met een inwonertal van 64 mil mensen (2004). Hier verblijven we in het Hilton met de prachtige verlichting in de lobby,

Op 26 april is het dan zover en reizen we met een busje van Hefei naar het noorden om naar de geboorteplaats van Si Yu te gaan, Huaibei 淮北 . Na 8 jaar eindelijk weer terug en hier blijven we 4 nachten. We gaan onder andere naar het kindertehuis waar Si Yu 2,5 jaar heeft gewoond. We gaan in de stad wat leuke dingen doen en misschien de omgeving wat verkennen als dit kan.

Vanuit Huaibei nemen we de high-speeds trein naar Beijing, 北京, met +20 mil mensen,  waar we 6 nachten verblijven in het Novotel Peace hotel in het hart van de stad. Hier gaan we naar de Chinese muur, de dierentuin met de vele panda's, het Tiananmenplein, de verboden stad en nog veel meer. Even rust en genieten voor we op 6 mei weer terug gaan naar Nederland.

Na 17 dagen reizen komen we via Zurich met vlucht LX0728 op zondag 6 mei weer aan op Schiphol.

Maar, voor het zover is gaan we eerst de bovenstaande reis nog maken en we proberen dagelijks een leuke update hiervan te maken met onze belevenissen, verhalen en foto's. We hopen dat jullie net zoveel genieten als dat wij dit gaan doen.

Si Yu, Marjan en Roel Jan

Bezochte landen

Wij hebben 5 landen (2%) bezocht:

China, Frankrijk, Griekenland, Nederland, Zwitserland.