Welkom thuis ons kind

27 april 2018 - Huaibei, China

27 april 2018

Eindelijk is het dan zover. De dag waarvoor we deze reis vooral gemaakt hebben. Terug naar het kindertehuis.

Vanochtend vroeg opgestaan, gedoucht en heerlijk ontbeten. Ding en de chauffeur waren keurig op tijd om ons te begeleiden deze dag. Toch wel een beetje spanning natuurlijk, na 8 jaar mag dit ook. Onderweg nog wat doorgenomen met Ding en besproken wat we wilden vragen en doen. En zo opeens stonden we er.

Zoals gezegd houden we vandaag voor ons zelf. We willen wel zeggen dat we ongelovelijk hartelijk zijn ontvangen. Si Yu werd met open armen ontvangen en boven de ingang stond op het bord

“ welkom Si Yu, ons kind die het kindertehuis bezoekt”.

Een prachtig moment voor Si Yu, voor ons maar ook voor het kindertehuis.

Wij hebben van de directeur van het kindertehuis en de partij directeur een lunch aangeboden gekregen in een traditioneel Chinees restaurant met heerlijk eten. Bij deze lunch waren onze begeleiders Ding en chauffeur aanwezig, de beide directeuren, en 2 mensen van de staf waarvan er eentje 8 jaar geleden ook bij was.

Wij willen iedereen bedanken die met de inzamelingsactie van Si Yu hebben meegedaan en willen jullie laten weten dat het tehuis super blij is met het kado, de wasmachine. Wij zijn er trots op dat Si Yu deze actie heeft opgezet en dat we dit met veel van jullie hebben kunnen bewerkstelligen.

Namens de beide directeuren bedankt. Nadat alle rekensommetjes thuis waren gemaakt, wisten we dat er nog wat van de actie overbleef. Deze hebben wij besteed aan een grote zak met  lollies en een gift via de rode enveloppe (een gebruik om dit in China op deze manier te doen). Dit werd heel erg dankbaar ontvangen.

Halverwege de middag zijn we afgezet bij het hotel door Ding en de chauffeur en hebben we afscheid genomen. We hebben beide bedankt voor de vreselijke goede begeleiding en ook steun die we gehad hebben van beiden. Ook de chauffeur die tijdens het eten Si Yu vaak even hielp met kleine dingetjes, wat een mooie man. We gaan ze beide missen en hopen ze toch ooit op een volgende reis weer te ontmoeten.

Nu samen zwemmen, een biertje drinken en bijkletsen met Si Yu  Goed gedaan vandaag meissie ❤️ Van je pappa en mamma

1. Jacomine en Ronald:
    27 april 2018
    Prachtig, we werden er stil van. Wat een mooie maar ook emotionele dag moet dit voor jullie zijn geweest.
  2. Emmy:
    27 april 2018
    Zit het te lezen met tranen in mijn ogen, val in herhaling maar wat bijzonder moet dit voor Si Yu en jullie zijn. Iig goed om te horen en te zien dat jullie zo goed ontvangen zijn.
    Groeten, Emmy

Lekker verkocht hoor op Koningsdag!
  3. Eric en Vronie:
    27 april 2018
    Ver weg en toch zo heel dichtbij! Wat mooi en ontroerend allemaal. Wij leven zeer met jullie mee!
  4. Luna en Kitty 😘😘😘:
    27 april 2018
    We zitten hier met tranen in onse ogen ,wat mooi en ontroerend, wat een emotionele dag voor jullie en voor jou Si Yu ,droom maar lekker de dat kindertehuis, we leven met jullie mee 😘 😘 😘 😘
  5. Ilse Jansen:
    29 april 2018
    Wat een mooie verhalen! De reis van jullie leven. Geniet van al dit bijzonders!
  6. Gerard, Kim en Petra:
    1 mei 2018
    Wat goed dat jullie zo warm ontvangen zijn, wat moet het Si Yu ook goed hebben gedaan om na al die jaren terug te zijn. Hoe bijzonder, hoe mooi.
  7. Eline & Jay:
    4 mei 2018
    Mooi, geweldig om te lezen, wat bijzonder !
    En wat een ontvangst, om nooit te vergeten !

We hebben jullie wel gemist op koningsdag hoor, want serieussss wie moest onze nagels doen vandaag ??

Dikke kus van Eline & Jay ... en van Vannah natuurlijk !