Hefei en de rust

25 april 2018 - Hefei, China

25 april 2018

Wat kan een dag heerlijk beginnen als je de wekker rond 7.45 uur zet omdat je ook niet te laat wilt ontbijten en vervolgens toch rond 08.30 uur wakker wordt. Het is nodig blijkbaar anders slaap je niet zo door in 1 x. Een goed begin wat tijdens het ontbijt alleen maar beter werd. Vergeten waren we het niet, maar het buffet ontbijt is zo gigantisch dat je eigenlijk niet weet waar je moet starten laat staan wat je moet nemen.  Dat is voor Marjan en mij, Si Yu weet wel wat ze wil en maakt dankbaar gebruik van alle potten, pannen, schalen, borden, kommen eten die er staan en proeft overal wel wat van. Waar ze het laat? Tja, dat weten wij ook niet dus. Het ranke figuurtje is al jaren hetzelfde, dus eten maar.
Na het ontbijt zijn we op ons gemak alle reacties gaan lezen. We hebben vandaag zoveel mogelijk hetzelfde gedaan als destijds, terug naar de winkel ( en deze bestond nog en we herkenden het direct) waar we destijds een skibroek, een truitje en warme schoenen hebben gekocht. ( op de weg daarna toe kwamen we nog wat wegwerkzaamheden tegen waar we alle 3 vreselijk om moesten lachen. En ja collega’s ik heb deze wegafzetting gecontroleerd en afgekeurd maar ze begrepen me niet zoals dat vaker gebeurd, zie de foto zeg maar).  Daarna een soort markthal in met allemaal kinderkleding, schoentjes en noem maar op. 5 etages van een bepaalde kwaliteit maar het rondwandelen riep herinneringen op en die konden we nu delen met Si Yu. Nostalgie dus en dat doet ons 3- en goed. Hierna een volgende markt hal gepakt die voor volwassen vrouwen was, wauw wat een spullen en wat een winkels. Kon je het winkels noemen of waren het meer ruimtes waar je door heen kon lopen en dan kwam je weer in de volgende gang uit. Iedereen zat daar ook gewoon te eten en zijn ding te doen. Heel leuk en lekker gewoon om te zien en mee te maken. Een kleine snack genomen bij de grote M, boodschapjes gedaan voor tussendoor ( Hilton is leuk, maar de prijzen natuurlijk ook en het moet leuk blijven).
Halverwege de middag zijn we gaan zwemmen, iets waar Si Yu de hele vakantie al naar uitkeek en nu eindelijk kon. Zoals alles hier, een mooi zwembad, lekker rustig en goed verzorgt en netjes. Hierna een wijntje gaan drinken in een zithoek of hoe noem je zoiets! Piano in de midden, louche er omheen en chillen maar of zoals veel Chinezen daar, zaken doen.
S’avonds heerlijk gegeten van het lopend buffet waarbij Si Yu wederom voorkeur had voor zeedieren, ze heeft ( zonder dat wij hielpen) ze zelfs laten wokken door de vrouwelijke kok. ( bekijk het filmpje ook even die Si Yu gemaakt heeft van alles wat er maar te eten was ). Chinezen begrijpen elkaar beter vaak dus soms zijn wij gewoon stil 🙃. Toetje erbij en koffie drinken met muziek erbij. Een heerlijke relaxte dag zonder afspraken of reismomenten.

Morgen wordt een reisdag naar de geboorteplaats van Si Yu, Huaibei, 236 km noordelijker en zo’n 4 uur rijden met de auto. Het doel van deze reis, maar niet het eindpunt.

1. Jacomine en Ronald:
    25 april 2018
    Wat een leuk verslag weer vandaag. Wij krijgen er trek van! Succes morgen met het vervolg van jullie reis.